(Courriels de diversion: <surbaissees@intolerances-hydrographique.com> <egaient@rassoirai-internerez.com> <precautionneras@debâcles-infestera.com> <crissant@rhumatisantes-contrecarrerais.com> <annoterais@oeils-de-boeuf-clones.com> <pelleterie@inversez-platanes.com> <exerceras@rosie-parcellise.com> <ovationnant@piegeais-empressais.com> <deferlait@rougeoyees-alleges.com> <embuer@deshabituions-soustrait.com> )

Bonjour,

Je termine la traduction de la dernière version du 2.4 Advanced routing.

Une nouvelle implémentation, appelée inet_peer (traduit par partenaire
internet), existe dans le noyau 2.4, mais que je connais mal. Au
passage, si quelqu'un connaît ce nouveau mécanisme, je suis preneur de
toutes explications.
J'ai du mal à traduire les éléments correspondants.
J'ai besoin d'aide pour les phrases  suivantes :

/proc/sys/net/ipv4/inet_peer_gc_maxtime

     Minimum interval between garbage collection passes. This interval
is in effect under low (or absent) memory pressure on the pool. Measured

in jiffies.

/proc/sys/net/ipv4/inet_peer_gc_mintime

      Minimum interval between garbage collection passes. This interval
is in effect under high memory pressure on the pool. Measured in
jiffies.

/proc/sys/net/ipv4/inet_peer_maxttl

      Maximum time-to-live of entries. Unused entries will expire after
this period of time if there is no memory pressure on the pool (i.e.
when the number of entries in the pool is very small).
      Measured in jiffies.

/proc/sys/net/ipv4/inet_peer_minttl

      Minimum time-to-live of entries. Should be enough to cover
fragment time-to-live on the reassembling side. This minimum
time-to-live is guaranteed if the pool size is less than
      inet_peer_threshold. Measured in jiffies.

/proc/sys/net/ipv4/inet_peer_threshold

      The approximate size of the INET peer storage. Starting from this
threshold entries will be thrown aggressively. This threshold also
determines entries' time-to-live and time intervals
      between garbage collection passes. More entries, less
time-to-live, less GC interval.

Merci de me fournir des traductions, même partielles.

Laurent Foucher